Gelukkig is Géza bácsi al geadopteerd

Dossier:
Voornaam:
Achternaam:
Roepnaam:
Geboorte datum:
Leeftijd:
DS-000074
Géza
Ködöböc
Géza bácsi
29-05-1940
83

Géza Ködöböc werd geboren op 29 mei 1940 geboren Beregsom. Hij voltooide zeven klassen op de middelbare school in zijn geboortedorp, en daarna nog drie klassen graden in Mezőkaszony. Géza vervolgde zijn studie privé aan het Munkács Technikum. Zijn eerste baan vond hij in Beregszász, waar hij vijf jaar werkte. In 1964 trouwde hij met Erzsébet Moskola. Uit hun huwelijk werd één zoon geboren. Na veertien jaar huwelijk gingen de wegen uit elkaar en ‘oom’ Géza verhuisde naar een huurwoning in Beregszász. Zijn volgende baan was in Nagymuzsaly. Hij werkte daar zes jaar. Daarna kreeg hij een baan in de fabriek waar militair materieel werd gemaakt. Hier werkte hij zeven jaar. Omwille van zijn kind trok hij weer in bij zijn ex-vrouw. Dit verliep weer niet zo goed want ze woonden slechts anderhalf jaar samen. Hierna gingen ze weer uit elkaar. In 2018 stierf zijn enige zoon en verhuisde hij terug naar zijn geboortedorp. Na het verlies van zijn zoon begon zijn zicht snel te verslechteren en in 2019 werd hij melkblind. Hij woonde alleen in een vervallen huis, volledig blind. Een deel van het dak was al gescheurd toen ‘oom’ Géza er nog woonde. In 2019 kwam hij in Rehoboth wonen en al snel stortte zijn huis volledig in.

Met mijn bijdrage help ik de allerarmsten in Oekraïne.

Donateur:* JaNee
Aanhef:* Dhr.Mevr.Fam.
Bedrijf/Instantie:
Voorletter(s):*
Tussenvoegsel:
Achternaam:*
Adres:*
Postcode:*
Plaats:*
E-mail adres:*
Telefoon:*
Opmerking: