Overleden bewoonster verzorgingshuis Rehoboth
2018/09/22

Donderdagmiddag 20 september overleed bewoonster Maklári Ilonka in de leeftijd van 73 jaar. Ruim twaalf jaar mocht zij, bijgestaan door haar man János, verzorging ontvangen in Rehoboth. Ilonka had een auto-immuunziekte, lag de laatste jaren permanent op bed en had 24 uur per dag verzorging nodig. De verpleegsters hebben haar tot het laatste toe met alle liefde en geduld verpleegd en nu is zij niet meer. Wij wensen haar man János, zelf hartpatiënt, de kracht van de Heere toe om dit verlies te verwerken. Zsoltár 121 (Psalm 121).
Na een periode van betrekkelijke rust opnieuw een overlijden. De bewoners zullen het als een roepstem ervaren: bedenk uw sterven! God zegene verzorgingshuis Rehoboth.
Drukte rondom Verzorgingshuis Rehoboth
2018/07/27

Oogst en het bouwen van de opslagschuur.
Nieuwe bewoner verzorgingshuis Rehoboth
2018/06/05

Hij stond al een poosje op de wachtlijst, Scohanics Mityu. Oom Mityu is nu bewoner en hiermee ging een lang gekoesterde wens voor hem in vervulling. Hij is 79 jaar, slecht ter been, maar gezegend met een positieve en humoristische geest. Zijn beroep was schoenmaker en dit vak oefent hij nog steeds uit. Toen hij de kapschuur in aanbouw zag vroeg hij bijna smekend om een werkplaatsje van enkele vierkante meters. We gaan het zien. Ook rijdt hij nog graag in zijn aangepaste auto.
Iedereen is blij met deze uitbreiding van de ‘Rehoboth familie’!
Stichting OZO (Onderlinge Zorg Oekraïne) Werkbezoek Oekraïne
2018/05/07

Van DV 7 mei tot 12 mei zullen twee OZO medewerkers, Albert van Holten en Herman van Wezel, vergezeld van een gast, op werkbezoek gaan naar Oekraïne. Zij begeven zich per vliegtuig en taxi naar OZO project verzorgingshuis ‘Rehoboth’ in Nagydobrony, een door Stichting OZO gerealiseerde christelijke oudereninstelling waar 28 allerarmsten hun plaats mogen hebben en verzorgd worden door een deskundig team. In dit prachtige huis bivakkeren zij deze dagen en zullen tijdens het werkbezoek de andere projecten bezoeken met de zeer gewaardeerde en betrokken medewerkers in Oekraïne. Wij vragen u om gebed en medeleven voor het werkbezoek. Via de link Volg ons kunt u ons volgen en naar het u belieft een reactie plaatsen via het Gastenboek
Nieuwe OC
2018/04/27

De nieuwe OC is weer bij u op de mat gevallen. Met hulp van vele vrijwilligers ingevouwen en rondgebracht. Heel veel dank daarvoor!
Lente!
2018/04/27

De natuur ontwaakt en het is weer tijd om aan de slag te gaan in de landbouw. In het Karpatengebied worden de mouwen opgestroopt: werk aan de winkel! Voor het boerderijproject hetzelfde. In de hoop op goede opbrengsten worden de pootaardappelen in de grond gebracht. Hoe Bijbels: de pootaardappel sterft en brengt vruchten voort. We bidden het Oekraïense volk de zegen van de Landman toe. Om een goede opbrengst, ook in geestelijk opzicht. Eerst sterven, dan leven!