Bewoonster Szikszai Ilona is overleden in de leeftijd van 92 jaar
2020/07/27

Per e-mail bereikte ons het bericht van Jenö , dat bewoonster Szikszai Ilona in de leeftijd van 92 jaar is overleden in Rehoboth. Ze heeft slechts 6 maanden in Rehoboth gewoond. Zij kwam uit Unvár en was getrouwd. Uit hun huwelijk werd een dochter geboren. Haar man en dochter overleden en zij bleef alleen achter. In januari 2020 kwam zij naar Rehoboth. Volgens Jenö was zij niet ziek maar stierf zij van ouderdom. Opnieuw zijn de bewoners van het verzorgingshuis Rehoboth in rouw. Een lieve vriendin wordt gemist. We wensen iedereen sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.
De vroege aardappeloogst is begon op de Rehoboth boerderij!
2020/06/25

Opnieuw groot verdriet in Rehoboth
2020/04/16

Vanuit Rehoboth kregen we een overlijdensbericht bericht. Bewoonster Izsák Rozália is overleden in de leeftijd van ruim 73 jaar. Zij woonde 16 maanden in Rehoboth. Izsák Rozália werd geboren op 1 maart 1947 in het dorpje Badalló in het Karpatengebied. Ze ging naar school in Mezövár, trouwde op 19 jarige leeftijd en ging wonen in Bótrágy. Ze werd aangenomen als controleur op een kleine bank niet ver van haar woonplaats. Daarnaast werkte zij in de keuken van een klein restaurantje. Haar man was een bekwaam metaalbewerker in een fabriek te Beregszász. Hun gelukkige huwelijk werd gezegend met twee kinderen. Een zoon en dochter. In 2015 stierf haar man aan een hartinfarct. Daarna vertrok haar dochter naar Slowakije. Ze bleef achter met haar zoon. Ze had moeite om het verlies van haar man te verwerken. Ondanks de hartelijke ontvangst in Rehoboth had zij het zéér moeilijk. De eerste dagen wilde zij niet eten. Dagelijks las zij uit de Bijbel en was een trouwe bezoekster van het Bijbel uurtje. Van Jenö hoorden wij van de zorgen over haar gezondheid. Tijdens het werkbezoek in januari jl. ontmoetten wij hij haar samen met haar dochter. Ze was inmiddels ernstig ziek. Op woensdag 15 april is zij in de morgen overleden. We condoleren haar familie en personeel en bewoners van Rehoboth. We zullen deze sympathieke en vriendelijke vrouw gaan missen!
Paasgroet voor de bewoners en medewerkers in Rehoboth
2020/04/13

Radijsteelt
2020/04/08

Drukte met het oogsten van de prachtige radijzen!
Aardappelteelt
2020/04/08

Drukke werkzaamheden op de Rehoboth boerderij. Hierbij enkele foto`s van de aardappelteelt. De grond wordt klaargemaakt en daarna de pootaardappelen erin. In de nacht daalt de temperatuur flink onder nul.