Gelukkig is Erzike néni al geadopteerd

Dossier:
Voornaam:
Achternaam:
Roepnaam:
Geboorte datum:
Leeftijd:
DS-000072
Erzsebet
Onipcsenkó
Erzike néni
17-06-1950
73

Erzsébet Onyipcsenko werd geboren op 17 juni 1950 in Nagybakos. Zij voltooide haar middelbare school in Nagybakos en Bátyu, vier klassen van elke school. Op elfjarige leeftijd werden haar amandelen geknipt maar dat ging niet goed. Als gevolg van die operatie ging heeft haar gezichtsvermogen achteruit. Haar ouderlijk huis werd verwoest door een overstroming en daarom moest zij al op jonge leeftijd met het werk beginnen. Zij werkte drie jaar in Rusland om met haar verdiende geld een bijdrage te leveren aan de bouw van het nieuwe huis. Na in Rusland te hebben gewerkt, nam zij een baan in Čapan. Daar ontmoette ze haar toekomstige echtgenoot, die uit Rusland kwam. Na hun huwelijk woonden ze tien jaar in Kisbakos. Ondertussen hadden ze zes kinderen (drie jongens en drie meisjes) en verhuisden ze naar het land van haar man. Daar ontmoette haar echtgenoot na anderhalf een andere vrouw. ‘Tante’ Erzsike verhuisde daarna met haar zes kinderen naar haar ouderlijk huis. Daar woonde ze bij haar moeder en grootmoeder. De grootmoeder zorgde voor de kinderen en zij zorgde voor de voeding van het gezin. In 1985 stierf de grootmoeder en kreeg tante Erzsike een baan als schoonmaakster bij de plaatselijke school. In 1990 werd zij ziek en daarna werd ze arbeidsongeschikt verklaard. Haar kinderen verhuisden naar andere landen en dit droeg ook bij aan de verdere verslechtering van haar gezondheid. In 2019 verhuisde zij naar Rehoboth.

Met mijn bijdrage help ik de allerarmsten in Oekraïne.

Donateur:* JaNee
Aanhef:* Dhr.Mevr.Fam.
Bedrijf/Instantie:
Voorletter(s):*
Tussenvoegsel:
Achternaam:*
Adres:*
Postcode:*
Plaats:*
E-mail adres:*
Telefoon:*
Opmerking: