Adopteer Ica néni

Ica néni
01-04-1939
85

Nievel Ica is geboren in een klein dorpje in het uiterste zuiden van Hongarije. Ze had één broertje. Ze begon te werken toen ze nog maar 9 jaar oud was. Alleen in de winter ging zij naar school. Maar toen zij nog maar tien jaar oud was verliet zij al de school. In het jaar 1956 toen zij 17 jaar oud was trouwde ze met Imre. Hij verdiende zijn brood als medewerker op een boerderij, waar hoofdzakelijk druiven werden geteeld. Ze kregen twee kinderen in hun huwelijk, tot hun grote verdriet overleed één van de kinderen. Met het andere kind heeft ze geen contact meer. In hun huwelijk kwamen spanningen en tenslotte besloten ze te gaan scheiden. Dit gebeurde in1978. In 1991 trouwde ze opnieuw. Met deze man (hij heette Antal) had zij een gelukkig huwelijk. Antal stierf in 2016. Tijdens de grote overstroming in Oekraïne in 1998 kwamen veel kinderen vanuit Oekraïne naar Hongarije. En zo gebeurde het dat ook Ica enkele kinderen uit Oekraïne in huis nam. Er ontstond een hechte band met deze kinderen. Recent heeft Ica een pijnlijke heup operatie ondergaan. Ze kan nu bijna niet meer lopen. Bovendien zijn haar ogen slecht. Via contacten uit Oekraïne hoorde zij van het Verzorgingshuis Rehoboth. Ze wilde graag naar Oekraïne en naar het verzorgingshuis. En zo gebeurde het. Ze heeft inmiddels verschillende vriendinnen gevonden in Rehoboth. Ica heeft het goed naar haar zin en is dankbaar dat alles zo gelopen is.

Met mijn bijdrage help ik de allerarmsten in Oekraïne.

Donateur:* JaNee
Aanhef:* Dhr.Mevr.Fam.
Bedrijf/Instantie:
Voorletter(s):*
Tussenvoegsel:
Achternaam:*
Adres:*
Postcode:*
Plaats:*
E-mail adres:*
Telefoon:*
Opmerking: