Adopteer Piroska Néni

Piroska Néni
22-09-1947
76

Szanyi Piroska werd geboren op 22 september 1947 in Nagydobrony. Toen zij 7 jaar werd ging zij naar de school in Nagydobrony. In totaal 8 klassen in 8 jaar tijd. Een mooie tijd voor Piroska, waaraan zij nog mooie herinneringen meedraagt. Samen met haar 2 broers had zij een mooie jeugd. Haar vader werkte hard voor zijn gezin. Hij was houthakker in de bossen rondom Nagydobrony. Toen Piroska op 15 jarige leeftijd de school verliet, begon zij te werken op een Kolchoz in Nagydobrony. Dit enorme bedrijf van 3000 ha. had vele arbeiders nodig. Vooral vrouwen voor de teelt van tomaten en augurken. Twee jaar later trouwde zij. Ze was toen 17 jaar jong. Haar man Ference werkte op een bouwbedrijf. Ze kregen 2 kinderen. Eén kind stierf vrijwel direct na de geboorte. In 1993 kreeg zij te horen van de dorpsdokter dat zij borstkanker had. De enige manier om de kanker te bestrijden was amputatie van beide borsten. Na deze behandeling werd haar linker arm opmerkelijk dik en dit bleef zo. Ruim 3 jaar geleden kregen zij allebei vrijwel gelijk een hart aanval. Ze belanden allebei in hetzelfde ziekenhuis. Tot haar grote verdriet overleed haar lieve man. Een wereld van zorgen overviel haar. Ze kreeg diabetische problemen. Met haar dochter heeft zij nauwelijks contact. Haar grote vraag was hoe het verder moest. Toen kreeg zij een plaats aangeboden in Rehoboth. Tot haar grote vreugde mocht zij in januari 2017 in Rehoboth komen wonen. Ze is vol lof over de verzorging. Tijdens het Bijbel uurtje op zondag neemt zij regelmatig het woord en gaat voor in gebed. Hoewel haar zorgen niet over zijn, geniet zij dagelijks in verzorgingshuis Rehoboth.

Met mijn bijdrage help ik de allerarmsten in Oekraïne.

Donateur:* JaNee
Aanhef:* Dhr.Mevr.Fam.
Bedrijf/Instantie:
Voorletter(s):*
Tussenvoegsel:
Achternaam:*
Adres:*
Postcode:*
Plaats:*
E-mail adres:*
Telefoon:*
Opmerking: