Gelukkig is András bácsi al geadopteerd

Dossier:
Voornaam:
Achternaam:
Roepnaam:
Geboorte datum:
Leeftijd:
DS-000008
András
Kiss F
András bácsi
10-05-1933
84

András werd geboren op 10 mei 1933 in Nagydobrony. Hij had vier broers en een zus. De oudste broer is jong overleden. Na de lagere school tijd werd hij in 1948 tractorchauffeur op een kolchoz (landbouwbedrijf). Hij werd opgeroepen voor de militaire dienst, maar vroeg om vrijstelling vanwege de zorg voor het grote gezin. Voor straf moest hij een half jaar zonder salaris op de kolchoz werken en werd daarna naar Siberië gestuurd. Na twee jaar mocht hij naar huis en trouwde. Er werden drie kinderen geboren, maar zijn vrouw stierf na twintig gelukkige huwelijksjaren. In 1970 stopte hij zijn werk op de kolchoz om zijn eigen bedrijf te starten: een imkerij. In 1973 trouwde hij met een weduwe die een dochter had. Helaas stierf zijn tweede vrouw in 1999. András vereenzaamde in zijn krotje midden in een groot bos, slechts omringd door bijenvolken en honingkasten. De stap naar verzorgingshuis ‘Rehoboth’ in 2007 viel hem dan ook niet zwaar. Zeker niet toen hij in omgang kwam met Orosz Ida, die nog maar pas in het verzorgingshuis woonde. Zij zijn in een officiële huisdienst in verzorgingshuis ’Rehoboth’ voor Gods aangezicht getrouwd. Op 16 maart 2015 is Ida overleden. András is een vriendelijk, positief mannetje met een goede gezondheid, die nog steeds druk doende is met de bijen en honing.

Met mijn bijdrage help ik de allerarmsten in Oekraïne.

Donateur:* JaNee
Aanhef:* Dhr.Mevr.Fam.
Bedrijf/Instantie:
Voorletter(s):*
Tussenvoegsel:
Achternaam:*
Adres:*
Postcode:*
Plaats:*
E-mail adres:*
Telefoon:*
Opmerking: