Jaargang 2005 Nr. 4

Het is een algemeen bekend feit dat er aan het einde van een jaar de balans wordt opgemaakt. Winst of verlies voor een bedrijf, voorspoed of tegenspoed in privé-omstandigheden. Het is dan nodig om op een bepaald moment eens even afstand te nemen van de drukte van het bestaan en rustig na te denken over wat het afgelopen jaar gebracht heeft. Niet iedereen kan hiervoor de broodnodige rust vinden. Toch is dat heel erg belangrijk. Moge het u en mij gegeven worden om in dit terugblikken het oog te slaan op God. Laat Hém besturen, waken; 't is wijsheid wat Hij doet! Voor wat betreft de OZO activiteiten mogen we opnieuw terugzien op een rijk gezegend jaar. U stelde ons in staat om handen en voeten te geven aan onze humanitaire opdracht: mensen die verstoken zijn van hulp een druppel water te schenken! Heel erg veel nieuws valt er momenteel niet te melden, vandaar een dunnere OC dan u gewend bent. We wachten op het startsein wanneer de deuren van Rehoboth zullen opengaan.

Rest mij u, namens alle medewerkers van St. OZO, een gezegend Kerstfeest en een voorspoedig 2006 toe te wensen!

Werkbezoeken

Aan het einde van het jaar 2005 zetten we de bus- en brandstofsponsors graag in het zonnetje:

Januari:
Brandstof: Noorder Glashandel, Middelharnis
Bus: Autobedrijf v.d. Kooy, Spijkenisse

Mei:
Brandstof: Formido, Middelharnis
Bus: Autobedrijf Berkman Visser, Barendrecht

Oktober:
Brandstof: Verolme Transport, Nieuwe-Tonge
Bus: Autobedrijf Hogenbirk, Rotterdam

Ook dit jaar werden er drie vrijwel kosteloze werkbezoeken afgelegd. We zijn bovenstaande bedrijven zeer erkentelijk voor hun bijdrage aan het werk van St.OZO. Hartelijk dank!

Presentaties en giften

* Op de bejaardenmiddag van de Hersteld Hervormde Gemeente te Goedereede werd voor twintig dames en heren de videopresentatie vertoond. De opbrengst van collecte en ver kooptafel bedroeg € 173,30 en een vijftal nieuwe donateurs.

* De diaconie van de Hervormde Gemeente (PKN) te Middelharnis schonk voor de projecten van St. OZO het prachtige bedrag van € 1000,-.

* Homeservice Dirksland verraste ons met een gift van € 500,-.

* Van de diaconie van de Hervormde Gemeente te Dirksland (PKN) ontvingen we een mooie gift van € 250,-.

* Mevrouw Schaaf uit Dirksland maakt van allerhande restjes wol de mooiste dekens. Ze maakt één deken in zes weken. Inmiddels is er al een stapel van 30 stuks! Reken maar, mevrouw Schaaf, dat de bedden in het huis van liefdadigheid 'Rehoboth' straks voorzien zullen zijn van uw prachtige dekens. Onze hartelijke dank dat u uw tijd wilt besteden aan de verfraaiing van de kamers!

Voor alle giften en medeleven: heel hartelijk dank!

Een Renault-bus met OZO reclame?!?

Ja, dat heeft u goed gezien. Een grijze Renault Trafic met daarop stickers van St. OZO en Autobedrijf Berkman Visser te Barendrecht.
Voor de goede orde willen we u uitleggen dat niet St. OZO een bus heeft aangeschaft, maar wel de penningmeester van de stichting. En onze penningmeester stelt met alle plezier zijn nieuw aangeschafte bus beschikbaar voor de werkbezoeken naar Oekraïne!